viernes, 29 de abril de 2011

Fòssils urbans. Barcelona

Al final ha caigut a les meves mans, per Sant Jordi, el llibre de l'Anna Cornella "Els fòssils urbans de Barcelona". Un llibre que sincerament m'ha encuriosit bastant i veig els fòssils de la meva ciutat amb un altres ulls, tant que a l'endemà vàrem fer el bateig de la meva filla a una esglèsia de Nou Barris i vaig mirar uns esglaons i sorpresa, al meu entendre, vaig captar unes instàntànies i observo alguns equinoderms. Possiblement, els hauria d'observar millor, però com comprendreu, l'esglèsia a vessar, jo amb traje i la parentela pendent... doncs com que no era el moment més apropiat... De ben segur, tornaré.

Us adjunto alguns enllaços que fan referencia del llibre, entre els quals trobareu el blogspot de l'Anna Cornella. Sincerament, el llibre és una molt bona recopilació per la seva diversitat de fòssils. Un recull molt metòdic i un treball que m'ha obert els ulls per anar observant i que he anat descobrint altres espais, on trobareu fòssils, com per exemple l'ascensor que hi ha al centre comercial de la Maquinista o al terra de la entrada de la facultat de Blanquerna del carrer Císter. també recordo alguna visita a Girona i que havia vist nummulits a la seva Catedral.

Segurament que a la nostra vida quotidiana en trobarem... doncs vinga animar-vos a descobrir-los i el llibre de l'Anna és una bona invitació a fer-ho. Gràcies Anna pel teu encert.

Una mostra de fòssils a l'esglèsia de Santa Engràcia (Nou Barris). Podem observar, si no m'equivoco, equinoderms i gasteròpods.

No hay comentarios:

Publicar un comentario